Kuidas teha kinnisvarakuulutus, mis müüb?

Untitled design - 2025-08-05T145101.771

Hästi koostatud kinnisvarakuulutus võib olla määrav tegur, mis viib kiire ja kasuliku tehinguni. Erinevalt keskpärasest kuulutusest, toob läbimõeldud ja kvaliteetne kuulutus rohkem vaatamisi, huvilisi ja lõpuks ka soovitud tulemuse. Kinnisvaraekspertide hinnangul aitab selge ja hästi koostatud kuulutus kiirendada müügiprotsessi, kuna see annab ostjatele usaldusväärse ja täieliku ülevaate objektist. Puudulik või ebatäpne kuulutus võib aga vähendada huvi ja pikendada müügiaega. Selles juhendis jagame praktilisi näpunäiteid, kuidas luua kinnisvarakuulutus, mis tõeliselt silma paistab ja müüb.

Mõtle oma sihtgrupile

Enne kuulutuse koostamist tasub läbi mõelda, kes on sinu potentsiaalne ostja või üürnik. Korterite üürimisel keskenduvad huvilised sageli teistsugustele aspektidele kui ostjad. Näiteks:

  • Üürnikud hindavad sageli lähedal asuvaid teenuseid, ühistranspordi ühendusi ja mugavusi. Noored otsivad tihti lühiajalist elupaika, mis asub töökoha või õppeasutuse läheduses, samas kui pered vajavad stabiilsemat ja avaramat kodu.

  • Ostjad pööravad üha rohkem tähelepanu piirkonna mainele, kinnisvara seisukorrale ja investeeringu potentsiaalile. Neile on olulised ka ehituskvaliteet, energiatõhusus ning võimalik väärtuse kasv ajas. Lisaks, sarnaselt üürnikele, hinnatakse ka asukohta, transpordiühendusi ja igapäevaseks eluks vajalikke mugavusi nagu poed, koolid ja vaba aja veetmise võimalused.

Kuulutuse sisu peaks vastama just sinu sihtgrupi vajadustele. Näiteks üliõpilastele suunatud üürikuulutuses võiksid rõhutada läheduses asuvaid õppeasutusi, kohvikuid ja ühistranspordiühendusi, samas investorite puhul tasub esile tuua piirkonna arenguperspektiiv, korteriühistu toimivus ja kinnisvara potentsiaal edasiseks kasutamiseks.

Pealkiri, mis püüab pilku

Hea pealkiri on lühike, informatiivne ja atraktiivne. See on kuulutuse esimene ja võib-olla kõige olulisem element – kui pealkiri ei köida, ei jõua lugeja kunagi sisu juurde. Pealkiri võiks sisaldada:

  • Kinnisvara tüüpi (korter, maja, äripind)

  • Asukohta (linnaosa, tänav või piirkond)

  • Peamist müügiargumenti (näiteks "renoveeritud", "merevaatega", "privaatse aiaga")

Näide: "Valgusküllane 2-toaline korter Kalamaja südames, merest 5 minuti kaugusel"

See pealkiri annab kohe edasi põhiinfo (2-toaline korter), asukoha (Kalamaja) ja kaks olulist müügiargumenti (valgusküllane ja mere lähedus). Sellega tekib potentsiaalsel huvilisel kohe selge ettekujutus pakutavast.

Põhjalik ja täpne kirjeldus

Hea kinnisvarakuulutus on detailne ja selge, ilma liigse müügijututa. Ostjad hindavad eelkõige konkreetset ning usaldusväärset infot objekti kohta, mitte üldsõnalisi kirjeldusi. Selgus ja täpsus aitavad kiirendada müügiprotsessi ning tõsta ostjate usaldust.

Kirjelda järgnevaid aspekte:

  • Ruumide kirjeldus (korteri suurus ja toalisus, omadused nagu valgusküllane, avar planeering, möbleeritud)

  • Kinnisvara seisukord ja korterühistu toimivus

  • Renoveerimis- ja uuendustööd (hea, kui saad mainida, millal need toimusid)

  • Energiaklass ja kommunaalkulud

  • Parkimisvõimalused

  • Asukoha eelised (läheduses olevad koolid, poed, ühistransport)

  • Mugavused (saun, terrass, rõdu)

Hea näide detailsest kirjeldusest: "2025. aastal põhjalikult renoveeritud 65 m² korter sai uue elektrisüsteemi, uued torud ja täielikult uuendatud vannitoa. Korteri kommunaalkulud on keskmiselt umbes 70 eurot suvekuudel ja 150 eurot talvekuudel. Maja ees on privaatne parkimiskoht, läheduses asub 2 lasteaeda ja Nurmenuku kauplus."

Kvaliteetsed fotod ja visuaalid

Visuaalne materjal on kinnisvarakuulutuse üks tähtsamaid osi. Kvaliteetsed ja hästi valgustatud fotod tõmbavad oluliselt rohkem ostjate tähelepanu ning aitavad paremini esile tuua objekti eeliseid võrreldes väheste või kehva kvaliteediga piltidega.

photo-1560448204-e02f11c3d0e2
  • Tee fotod päevavalguses ja korista eelnevalt ruumid

  • Näita kõiki ruume, kaasa arvatud vannituba ja kööki

  • Lisa põhiplaan või virtuaaltuur (kui see on olemas)

  • Kui tegemist on majade müügiga, siis kindlasti lisa ka pilte õuealast ja maja välisvaadetest erinevate nurkade alt. Sama kehtib ka korterite puhul, hea ülevaade aitab huvilistel paremini objekti tunnetada.

  • Kui tegemist on uusarendusega, lisa kvaliteetsed pildid ja korteri plaan

Professionaalse fotograafi kasutamine võib tunduda lisakuluna, kuid see on sageli mõistlik investeering, mis aitab kinnisvara kiiremini müüa ja parema hinnaga esile tuua.

Õige hinna määramine

Hind on tähtis tegur, mis mõjutab ostjate huvi kinnisvara vastu. Kui hind on liiga kõrge, võib see vähendada potentsiaalsete ostjate arvu, samas liiga madal hind võib panna küsima objekti kvaliteedi või seisukorra kohta.

  • Uuri sarnaste objektide hindasid samas piirkonnas

  • Arvesta objekti seisukorda ja eripärasid

  • Jäta väike läbirääkimisruum, kuid väldi liiga kõrget "tingimisvaru"

Realistlikult hinnastatud kinnisvara müüakse sageli kiiremini kui objektid, mille hind on liiga kõrge. Samas ei tasu ka hinda liiga madalale seada, sest see võib ostjates tekitada küsimusi kinnisvara seisukorra või muude tegurite osas.

Kasuta märksõnu targalt

Kinnisvarakuulutustes on teatud märksõnad, mis püüavad ostjate tähelepanu ja aitavad sinu kuulutust paremini leida. 2025. aasta statistika näitab, et konkreetsed otsimärksõnad nagu "korteri müük Tallinnas" või "maja müük Nõmmel" on palju efektiivsemad kui üldised fraasid.

Populaarsed märksõnad Eesti kinnisvaraturul:

  • Renoveeritud

  • Energiasäästlik

  • Vaikne piirkond

  • Parkimiskoht

  • Merevaade

  • Rõdu/terrass

  • Saun

Sealjuures tasub arvestada ka oma sihtrühma eelistustega. Näiteks noorperedele suunatud kuulutuses võiksid kasutada märksõnu nagu "lasteaiad läheduses", "turvaline piirkond" või "mänguväljakud jalutuskäigu kaugusel".

Kontaktinfo ja kättesaadavus

Tee huvilisele lihtne sinuga ühendust võtta:

  • Lisa selge kontaktinfo (telefon, e-mail)

  • Vasta päringutele kiiresti – isegi kui konkreetne huviline ei sobi, näitab see teistele huvilistele sinu professionaalsust

Müügi edukust mõjutab oluliselt see, kui kiiresti ja professionaalselt huviliste päringutele vastatakse. Kiire reageerimine loob usaldust ja näitab, et müüja on valmis koostööks, mis omakorda toetab kogu tehingu sujuvust.

Kinnisvara24 eelised kuulutuse loomisel

Kinnisvara24 portaalis kuulutuse loomine annab sulle mitmeid eeliseid:

  • Taskukohased hinnad nii era- kui äriklientidele

  • Kiire ja lihtne kuulutuse lisamine mugava töölaua kaudu

  • Kolmekeelne platvorm (eesti, vene, inglise), mis tagab laiema kasutajaskonna

  • Kaasaegne ja mobiilisõbralik kasutajaliides

  • Kuulutuste nähtavuse analüütika, mis annab tagasisidet vaatamiste arvu kohta

  • Maksimaalne nähtavus turul tänu kuulutuste jõudmisele ka teistesse suurtesse Eesti portaalidesse

Kinnisvara24 kasutajad on eriti hinnanud platvormi lihtsust ja efektiivsust. Näiteks Tallinna korterimüüja Marta kogemus: "Kinnisvara24 portaalis oli kuulutuse lisamine lihtne ja selge. Tänu platvormi statistikale nägin, kuidas huvi aja jooksul muutus, ja kohandasin kuulutust vastavalt. Korter leidis uue omaniku esimese kahe kuuga – ilma et oleksin pidanud kuulutust mujale lisama."

Valge maja musta katusega – kinnisvara müügikuulutuse edukus Kinnisvara24 portaalis

Väldi neid levinud vigu

  1. Puudulikud fotod või fotode puudumine – see on kõige suurem viga, mis kuulutuse atraktiivsust vähendab. Inimesed soovivad näha, mida nad ostavad, ja halvad fotod või nende puudumine võib tekitada kahtlusi.

  2. Üldsõnalised fraasid ja liialdused – eelista selget ja ausat kirjeldust, mitte tühje müügiväljendeid. Ostjad hindavad läbipaistvust ja täpsust.

  3. Kontaktinfo puudumine või raskesti leitav kontaktinfo – tee huvilisele lihtsaks sinuga ühendust võtta.

  4. Ebarealistlik hind – Ebakohane hinnastamine võib vähendada ostjate huvi ja tekitada küsimusi kinnisvara väärtuse või seisukorra kohta. Oluline on leida tasakaal, mis vastab nii turuolukorrale kui ka objekti tegelikule seisule.

  5. Kirjavead ja halvasti vormistatud tekst – need mõjuvad ebaprofessionaalselt ja võivad tekitada kahtlusi ka müüja usaldusväärsuse osas.

Kokkuvõte

Kvaliteetne kinnisvarakuulutus nõuab aega ja läbimõtlemist, kuid tasub end ära kiirema ja kasumlikuma tehinguna. Keskendu kvaliteetsetele fotodele, detailsele kirjeldusele, õigele hinnale ja selgele kontaktinfole.

Kinnisvara24 portaalis saad luua silmapaistva kuulutuse, mis jõuab maksimaalse hulga potentsiaalsete ostjate või üürnikega. Tutvu meie hinnakirjaga ja vali endale sobiv pakett juba täna, et sinu kinnisvara leiaks kiiresti uue omaniku!