ARENDAJATE MÜÜGITOP 2025: Merko, Liven ja Reterra müüsid enim kortereid

Reterra_Hipodroomi1

2025. aastal olid Citify andmetel enim uusi kortereid müünud arendajad Merko, Liven ja Reterra. Edetabel koondab Tallinna, Harjumaa ja Tartu netomüükide andmed. Edetabelit juhtis Merko 176 müüdud korteriga, järgnesid Liven 162 ja Reterra 122 müüdud korteriga.

Kuigi majanduskeskkond ja kinnisvaraturg on olnud mõnevõrra jahedamad, on läbimõeldud uusarendused leidnud jätkuvalt oma ostja. Merko Kodude juht Indrek Tarto väljendas suurt rõõmu, et koduostjad hindavad nende pakutavat kõrgelt. „Müügitulemused näitavad, et meie valitud strateegia pakkuda erinevatele klientidele sobivaid kodusid erinevates asukohtades on end õigustanud. Kvaliteet on väga oluline, õigeid otsuseid tuleb teha alates arenduse asukoha valikust kuni hooneid ümbritseva linnaruumi ja kortermajade üldalade võimaluste loomise ning kodude ehituskvaliteedini välja.”

Reterra populaarseimateks arendusteks viimasel aastal olid Raemõisa elurajoon Rae vallas, Aviaatori arendus Tartus ning Põhja-Tallinnasse kerkiv Hipodroomi kvartal. Reterra osaniku ja tegevjuhi Reigo Randmetsa sõnul on 2025. aasta kinnitanud, et ka keerulisemas turuolukorras tehakse ostuotsuseid siis, kui arendus pakub sisulist väärtust ja pikaajalist vaadet. „Viimased aastad on näidanud, et kinnisvaraarenduses loeb pikaajaline visioon rohkem kui lühiajalised turukõikumised. Vaatamata rahulikule turuolukorrale võimaldas järjepidev töö, tugev ärikinnisvaraportfell ja investeeringute teadlik juhtimine saavutada ettevõtte ajaloo parima finantstulemuse.”

Liveni tegevjuhi Andero Lauri sõnul näitas 2025. aasta, et keerukas turuolukorras tegutseb teadlik ostja. “Meie müügitulemusse panustasid kuus eriilmelist arendust ning eriti selgelt joonistus välja see, et otsuseid ei tehta enam impulsiivselt. Tänane ostja on sageli oma teise või kolmanda kodu ostja – ta teab täpselt, mida ta vajab, oskab hinnata planeeringu kvaliteeti, funktsionaalsust ning ruumikasutuse läbimõeldust,” räägib Laur. Ka Merko juhi Tarto sõnul on turul näha klientide teadlikkuse kasvu. “Klient on aina teadlikum: kes oskab küsida, kes tutvub enne ostmist mitme võimalusega ning kes kiirustamise asemel võtab endale aega kaalutletud otsuse tegemiseks. See, et protsessi lõpus jõutakse ostutehinguni meiega, näitab meie head tööd.”

Randmets lisab, et tarbija teeb ostuotsuseid eelkõige siis, kui arendus pakub selget väärtust. “Ostjad liiguvad üha enam terviklikult kavandatud kvartalite ja linnaäärsete elukeskkondade poole, kus hinnatakse peresõbralikkust, head infrastruktuuri ja looduse lähedust, tegemata järeleandmisi elumugavuses,” räägib Reterra tegevjuht Reigo Randmets.

“Näeme, et hästi kavandatud uusarendus müüb sageli paremini juba ehitusjärgus, kui et lõppvalmiduses – see näitab usaldust nii arendaja kui ka toote vastu. Järgmiseks aastaks ootame mõõduka kasvu jätkumist: maksuküüru kaotamine toob turule uusi leibkondi, kuid ostuotsuseid hakkab ka edaspidi määrama eelkõige arenduse sisuline väärtus ja elukeskkonna kvaliteet, mitte ainult hind,” prognoosib Liveni tegevjuht Andero Laur. 2026. aastaks arendajad uusarenduste ruutmeetrihinna märkimisväärset kasvu ei prognoosi, sest pakkumist on turul piisavalt ning hinnasurve puudub, mistõttu kujuneb ostuotsuste tegemisel määravaks eelkõige arenduse väärtus ja elukeskkonna kvaliteet.